שיחות עם איראן? השר גלנט ייפגש עם עמיתו האמריקני

    שלמה ריזל No Comments on שיחות עם איראן? השר גלנט ייפגש עם עמיתו האמריקני

    שר הביטחון יואב גלנט ייצא היום לפגישה בבריסל וייפגש עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. השניים ידונו בנושא ההסכם המתגבש עם איראן. במקביל בעיתון הניו יורק טיימס דווח הבוקר, כי איראן וארה"ב קרובות להסכם שבו איראן תתחייב שלא להעשיר אורניום בשיעור של יותר מ-60%,

    צילום: אלעד מלכא, משרד הביטחון
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון, יואב גלנט, נחת לפני זמן קצר בבלגיה, לקראת פגישתו עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, שתתקיים הערב בשגרירות ארה״ב בבריסל. במסגרת ביקורו, השר גלנט יפגש עם אוליבר ורהלי, נציב השכנות וההרחבה של האיחוד האירופי, ויקיים מפגש עם ראשי הקהילה היהודית של בלגיה, בבית הכנסת הגדול של בריסל.

    בהמשך הביקור, שר הביטחון גלנט ישתתף בתערוכת ״הסלון האווירי״ בפריז, שם יקיים פגישות עם מספר שרי הגנה מרחבי העולם. בין היתר יפגש השר גלנט עם עמיתיו מצרפת, איטליה, רומניה, והונגריה. השר גלנט גם ינאם באירוע הפתיחה של הביתן הישראלי בתערוכה, בהובלת אגף ״סיבט״ במשרד הביטחון, וישתתף באירוע העצמאות של הקהילה היהודית בפריז.

    שר הביטחון יואב גלנט עם המראתו לבריסל: ״אני יוצא כעת לבריסל, שם אפגש עם ידידי מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. בפגישתנו, נדון במימוש המחויבות המשותפת לשתי המדינות, לוודא שלאיראן לעולם לא תהיה יכולת גרעינית צבאית״.

    עוד הוסיף השר: ״לפני הפגישה דנתי עם ראש הממשלה ובכירי מערכת הביטחון בדרכים למימוש ולשימור יתרונה האיכותי של מדינת ישראל במזרח התיכון״.

    הפגישה מגיעה ברקע דיווח של ה'ניו יורק טיימס'  כי איראן וארה"ב קרובות להסכם לא כתוב שבו איראן תתחייב שלא להעשיר אורניום בשיעור של יותר מ-60%, ולעצור את המתקפות על הכוחות האמריקניים בעיראק ובסוריה.

    בנוסף דווח כי ארצות הברית דורשת מאיראן להגביר את שיתוף הפעולה עם הסוכנות לאנרגיה אטומית ולשחרר אסירים אמריקניים שכלואים בתחומה. מנגד ארצות הברית לא תטיל על איראן סנקציות נוספות, ולא תקדם החלטות נגד איראן באו"ם.

    ובתוך כך, שר החוץ של עומאן התראיין הלילה לאתר "אל-מוניטור" ואמר כי "ישנה 'אווירה חיובית' ביחס לסוגיית הגרעין של איראן". לדבריו, בכירים איראנים רציניים בכוונתם להשיג הסכם והרשויות האיראניות מוכנות להמשיך בתהליך הזה עד שהצד השני יגיב בתום לב



    0 תגובות